Ligula
Skoči na vsebino
Brezplačni online testi 📝: preveri svoje znanje
  Vsi članki

Tečaj slovenščine za zdravstveno osebje po učinkoviti govorni metodi

Tečaj slovenščine za zdravstveno osebje je namenjen zdravstvenim delavcem, ki prihajajo iz tujine in morajo opraviti izpit iz slovenščine, s katerim dokazujejo, da izpolnjujejo zakonsko zahtevane standarde jezikovne usposobljenosti.

Zakaj je učenje slovenščine nujno?

Za tuje zdravstvene delavce je znanje slovenščine ključno za:

  • varno in kakovostno opravljanje dela,
  • učinkovito komunikacijo s pacienti in sodelavci,
  • razumevanje medicinske dokumentacije,
  • vključitev v delovno in širše družbeno okolje. 

Slovani hitreje usvajajo osnovno sporazumevanje

Za Slovane, ki prihajajo v Slovenijo, je začetek pogosto lažji, saj je njihov prvi jezik soroden slovenščini, njihov napredek pa zato bistveno hitrejši. Kljub temu potrebujejo dodatne vaje pri strokovnem jeziku, torej medicinski terminologiji, in formalnem načinu izražanja, ki sta bistvena za komunikacijo s pacienti. 

Daljša pot do znanja za zdravstvene delavce iz neslovanskih držav

Zdravstveni delavci, ki prihajajo iz neslovanskih jezikovnih zaledij, pa potrebujejo več časa in bolj sistematične pristope, saj je njihov prvi jezik precej drugačen od slovenščine. Posebno pozornost je treba nameniti:

  • intenzivnemu usvajanju slovnice,
  • urjenju pravilne izgovarjave,
  • razumevanju slovenskega kulturnega konteksta. 

Pot do uspeha: stopnje tečajev in priprava na izpite

Tečaji slovenščine za zdravstveno osebje so običajno organizirani v sklopih, ki vodijo do določenih ravni znanja:

  • A2–B1: osnovno sporazumevanje v vsakdanjih in delovnih situacijah,
  • B2: samostojna in suverena komunikacija v zahtevnejših poklicnih situacijah,
  • C1: tekoče in natančno izražanje, potrebno za strokovno delo zdravnikov in višjega zdravstvenega osebja.

Zbornica – Zveza zdravstvenih delavcev Slovenije organizira preizkuse znanja slovenskega jezika s strokovnimi izpiti, kjer veljajo naslednje zahteve:

  • za poklic diplomirana medicinska sestra in diplomirana babica: C1 ustno in B2 pisno,
  • za poklic tehnik zdravstvene nege in začasno (do 31. 12. 2025) tudi za diplomirane medicinske sestre in babice: B2 ustno in pisno. 

Od zdravnikov pričakujejo odličnost v znanju slovenščine

Posebej za zdravnike je zahtevano odlično znanje jezika – torej uspešno opravljen izpit na ravni C1, ki vključuje:

  • tekočo in pravilno komunikacijo v strokovnih situacijah,
  • razumevanje in ustvarjanje kompleksnih strokovnih besedil,
  • natančno uporabo medicinske terminologije. 

 

Poklic

Zahtevana raven znanja slovenščine

Opomba

 

Zdravniki

C1 ustno in pisno)

Izpit iz znanja slovenskega jezika na ravni C1 za licenco Zdravniške zbornice Slovenije​

 

Diplomirana medicinska sestra

C1 ustno + B2 pisno

Preizkus znanja slovenskega strokovnega jezika pri Zbornici – Zvezi

 

Diplomirana babica

C1 ustno + B2 pisno

Preizkus znanja slovenskega strokovnega jezika pri Zbornici – Zvezi ​

 

Tehnik zdravstvene nege

B2 ustno in pisno

Preizkus znanja slovenskega strokovnega jezika pri Zbornici – Zvezi ​

 

Diplomirana medicinska sestra/babica (začasno do 31. 12. 2025)

B2 ustno in pisno

Prehodno obdobje omogoča opravljanje izpita na ravni B2​.

 

 

Učinkovit pristop k učenju je ključnega pomena

Za učinkovito učenje slovenščine za zdravstveno osebje je pomembno:

  • da postavimo jasne cilje in izobraževanje usmerimo v pripravo na opravljanje izpita,
  • da tečaj temelji na praktičnih vajah in pogovoru,
  • da v pogovoru aktivno simuliramo tipične situacije v zdravstvu (pogovor s pacientom, dajanje navodil, pridobivanje anamneze …).

Učinkovito učenje poteka v sproščenem, a hkrati strokovno usmerjenem okolju, kjer se tečajniki čim bolj aktivno izražajo. 

Sklep: znanje jezika = pogoj za kakovostno obravnavo pacientov

Znanje slovenščine za zdravstveno osebje je v Sloveniji ključno za kakovostno delo v zdravstvu. Pravilno strukturirani tečaji slovenščine za zdravstveno osebje, povezani z jasnimi cilji in pripravami na uradne izpite, omogočajo uspešno vključevanje tujega zdravstvenega kadra.

1/349