Ligula
Skoči na vsebino
Brezplačni online testi 📝: preveri svoje znanje
  Vsi članki

Bo komunikacija v živo v prihodnosti izginila?

Vedno bolj se »pogovarjamo« prek e-pošte, si pošiljamo SMS-je in se mnogokrat zato narobe razumemo. Bo komunikacija v živo čez nekaj desetletij izginila?

Naša sogovornica, gospa Tatjana Zidar Gale, je prepričana, da komunikacija v živo ne bo izginila. Ljudje smo odnosna bitja, brez odnosa ne moremo preživeti. Res je, da socialne veščine zadnja leta pešajo, prav zato je vse več ljudi v stiski.

Morda kdo res reče, da nikogar ne potrebuje, saj se ne more na nikogar zanesti; ali pa poudarja, da ljudje mislijo le nase, za druge pa jim ni mar … Vse to kaže na obrambne strategije, ki bi jih bilo treba čim prej opustiti.

Socialne veščine zadnja leta pešajo.

SMS ali e-pošta – nikoli za razreševanje konfliktov

E-pošta in SMS-ji so seveda zelo pomembni, ko sporočamo dejstva — konkretne spremembe, kdaj, kje, koliko časa se bo kaj dogajalo. Za razreševanje konfliktnih situacij, kjer se je treba ukvarjati tudi s čustvenimi stanji, pa take oblike nikakor niso primerne.

V podjetjih se taki pristopi pogostokrat uporabljajo povsem neprimerno — prejemnik na primer e-pošte ni samo tista oseba, ki ji je sporočilo prvenstveno namenjeno, dodani so še drugi naslovniki, ki bodo vsebino verjetno popolnoma drugače razumeli. Tako nastanejo resni konflikti.

Z zavedanjem in upoštevanjem pravil bi se temu lahko izognili, saj se marsikdo niti ne zaveda, kakšne napake dela.

Kako komunicirati z mladimi, ki so včasih  bolj vajeni tipkanja kot pogovora?

Gotovo je komunikacija v živo njihov primanjkljaj, zato jim je treba pomagati, da razvijejo to področje. Brez tega ne bo šlo. Vsak, ki pride v službo, potrebuje pravilno vodenje (mentorja, strokovno pomoč, jasna navodila …).

Mladi pa potrebujejo še pomoč pri komunikaciji. Seveda ne moremo posploševati, tudi med mladimi so razlike, kot predstavnikom digitalne dobe pa jim te veščine na splošno primanjkujejo.

Komunikacija se začne doma

Tu bi poudarila, da je treba ljudi na splošno ozaveščati o pomenu komuniciranja v živo. Vse se začne doma v družini, kjer se postavijo temelji. Ljudje se (zavedno ali nezavedno) srečujejo s pomanjkanjem stika s sabo in drugimi; tu bi bilo treba začeti.

Potrebujemo dobro komuniciranje v živo

V podjetjih poudarjajo pomen timskega dela, organizirajo delavnice o timskem delu. To je bistveno višja stopnja, do tja je treba šele priti. Ljudje najprej potrebujejo medosebne odnose, dobro komuniciranje v živo, potem bodo razumeli pomen timskega dela. V timu se je treba učinkovito pogovarjati.

 

Tatjana Zidar Gale je NLP-trenerka in specializantka integrativne relacijske psihoterapije. Z Lingulo sodeluje pri pripravi delavnic poslovne komunikacije in retorike za podjetja. Je odlična coachinja, ki navduši s svojo toplino, širino in znanjem.

250/333