Bo komunikacija v živo izginila?

Socialne veščine zadnja leta pešajo.

Vedno bolj se »pogovarjamo« prek e-pošte, si pošiljamo SMS-je in se mnogokrat zato narobe razumemo. Bo komunikacija v živo čez nekaj desetletij izginila?

Prepričana sem, da komunikacija v živo ne bo izginila. Ljudje smo odnosna bitja, brez odnosa ne moremo preživeti. Res je, da socialne veščine zadnja leta pešajo, prav zato je vse več ljudi v stiski. Morda kdo res reče, da nikogar ne potrebuje, saj se ne more na nikogar zanesti; ali pa poudarja, da ljudje mislijo le nase, za druge pa jim ni mar … Vse to kaže na njihove obrambne strategije, ki bi jih bilo treba čim prej opustiti.

Ljudje smo odnosna bitja, brez odnosa ne moremo preživeti.

Kdaj SMS ali e-pošta in kdaj pogovor v živo?

E-pošta in SMS-ji so seveda zelo pomembni, ko sporočamo dejstva – konkretne spremembe, kdaj, kje, koliko časa se bo kaj dogajalo. Za razreševanje konfliktnih situacij, kjer se je treba ukvarjati tudi s čustvenimi stanji, pa take oblike nikakor niso primerne.

V podjetjih se taki pristopi pogostokrat uporabljajo povsem neprimerno – prejemnik na primer e-pošte ni samo tista oseba, ki ji je sporočilo prvenstveno namenjeno, dodani so še drugi naslovniki, ki bodo vsebino verjetno popolnoma drugače razumeli. Tako nastanejo resni konflikti.

Z zavedanjem in upoštevanjem pravil bi se temu lahko izognili. Ljudi bi bilo treba bolj ozaveščati. Marsikdo se niti ne zaveda, kakšne napake dela.

E-pošta in SMS-ji za razreševanje konfliktnih situacij, kjer se je treba ukvarjati tudi s čustvenimi stanji, niso primerni.

Kako komunicirati z mladimi, ki so včasih mnogo bolj vajeni tipkanja kot pogovora? 

Gotovo je komunikacija v živo njihov primanjkljaj, zato jim je treba pomagati, da razvijejo to področje. Brez tega ne bo šlo. Vsak, ki pride v službo, potrebuje pravilno vodenje (mentorja, strokovno pomoč, jasna navodila …). Mladi pa potrebujejo še pomoč pri komunikaciji. Seveda ne moremo posploševati, tudi med mladimi so razlike, kot predstavnikom digitalne dobe pa jim te veščine na splošno primanjkujejo.

Tu bi poudarila, da je treba ljudi na splošno ozaveščati o pomenu komuniciranja v živo. Vse se začne doma v družini, kjer se postavijo temelji. Ljudje se (zavedno ali nezavedno) srečujejo s pomanjkanjem stika s sabo in drugimi; tu bi bilo treba začeti.

V podjetjih poudarjajo pomen timskega dela, organizirajo delavnice o timskem delu. To je bistveno višja stopnja, do tja bo treba šele priti. Ljudje najprej potrebujejo medosebne odnose, dobro komuniciranje v živo, potem bodo razumeli pomen timskega dela. V timu se je treba učinkovito pogovarjati.

Ljudje najprej potrebujejo medosebne odnose, dobro komuniciranje v živo, potem bodo razumeli pomen timskega dela. V timu se je treba učinkovito pogovarjati.

Tatjana Zidar Gale
Tatjana Zidar Gale je NLP-trener in specializantka integrativne relacijske psihoterapije. Z Lingulo sodeluje pri pripravi delavnic poslovne komunikacije in retorike za podjetja. Je odlična coachinja, ki navduši s svojo toplino, širino in znanjem.
Deli naprej: Facebook Google Plus

Povezani članki